Läger

Under året brukar vi i Betelkyrkan försöka åka på ett antal läger för barn och ungdomar. Dessa läger anordnas i regel av KSSB-ung. Församlingen har även ett församlingsläger i början av höstterminen. För mer information om de läger som är anordnade av KSSB-ung, klicka på följande länk: KSSB-ung.

Senorendraget för högstadiet och gymnasiet

Senorendraget 23 pågår tisdag till söndag vecka 31, alltså den 1-6 augusti, och är för dig som börjar sjuan till dig som slutar 3:an på gymnasiet. Under lägret kommer det bland annat anordnas i olika tävlingar, aktiviteter och andakter.

Emil Frick från Ljungby Pingstkyrka och Sigrid Eidenskog från Ulriksbergskyrkan i Växjö kommer vara lägerchefer. Evelina Lindman från Betelkyrkan i Ljungby är med som ledare de första dagarna.

Platsen där lägret kommer vara är på en lägergård vid namn SENOREN. Lägergården ligger nära Karlskrona och varje deltagare med vårdnadshavare ansvarar för att ta sig dit och hem. Ha därför kontakt med varandra angående samåkning!

Det är många ungdomar som vill vara med på lägret, så anmäl dig så fort du vet att du vill vara med! Det kommer bli fantastiskt!!

Mer information hittas på följande länk, där även anmälan görs: https://senorendraget-2023.confetti.events/…

Hör gärna av dig till Evelina Lindman vid frågor.